Du är himlen för mig varje dag

Första gången vi kysstes var på nyår. Andra gången vid ett gatuhörn när du gjorde mig sällskap hem. Tredje gången kysste jag dig. Du besvarade den men var inte alls beredd, utan vi satt och småpratade i en svart skinnsoffan hela kvällen tills jag inte kunde hålla mig längre. Dina mjuka läppar smakade vanilj blandat med en svag rökdoft. Fjärde gången tog du min hand under en engelska lektion. Jag förstod inte vad du menade. Att vi bara hade strulat och skulle fortsätta som vänner. För killar är ju så. Du ville plötsligt spendera mer tid med mig. Steka pannkakor och äta middag med mig nästan varje dag efter skolan. Du började betrakta mig på ett nytt sätt och sa att jag var fin. Skickade gulliga sms och bad mig komma hem till dig. Jag blev nästintill överumplad av att en människa plötsligt ville spendera så pass mycket tid med en tjej som mig. En sen lördagsnatt kom jag hem till dig och var både berusad och förtvivlad. Jag somnade i din säng den natten med t-shirt och bh och vaknade morgonen därpå av dina nyfikna ögon. Jag skämdes över hela situationen men du skrattade och sa att det var okej. 

Vi började småtjafsa senare den veckan om saker som egentligen bara var skit. Saker som jag förstört och inte tagit på allvar. Att det faktiskt är du och jag nu. För jag insåg inte vad som hände. Att jag blev kär i dig. Inte fjärilar i magen känslan, eller shit där kommer han kan inte andas senariet. Jag kände bara en sån stor passion och trygghet med att få vara med dig varje dag. Att jag äntligen fick den bekräftelse som jag så länge letat efter. 

Dessa fyra dagar utan dig har bara bevisat ännu mer hur mycket du betyder för mig. Att jag ständig undrar vad du gör. Eller att jag sover med en vetekudde tätt intill min frusna kropp eftersom jag inte kan känna värmen från din hud. Huden som tillför så mycket värme. Det skrämmer mig hur halv jag känner mig när inte du är här. Alla pusselbitar som någon gång dragits bort samlar du ihop och sätter tillbaka igen. Bit för bit. Idag har vi ett helt år tillsammans och jag kan inte förstå att tiden har gått så fort. Det vi har tillsammans är något helt fantastiskt som får mig att vara så lycklig dag ut och dag in. Som att det alltid varit vi på nåt sätt. För jag älskar dig Ludwig. Mest av allt. Just nu kan jag verkligen inte tänka mig ett liv, en plats, en ensam hand eller en tom säng utan dig. Jag kan bara inte det och jag är heller inte rädd för att säga det.


Kommentarer
Postat av: Therese

åh vad rörande fint.

2012-04-01 @ 17:19:17
URL: http://thrs.blogg.se/
Postat av: kattis

så himla fint. grattis till er!

2012-04-01 @ 17:51:07
URL: http://karh.blogg.se/
Postat av: Isabell

Alltså sötpluttar! Grattis!

2012-04-01 @ 17:54:56
URL: http://isabellberglund.blogg.se/
Postat av: linnea

ni är så himla fina! älskar den där känslan.

2012-04-02 @ 00:31:51
URL: http://wlinneas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0