Overthinking

- Idag har jag rusat runt på stan och gjort ärenden åt praktiken.

- Imorgon ska jag göra tomatsoppa som jag ska fota och skriva recept om (förhoppningsvis kommer det publiceras i tidningen, wiii)

- Jag har ätit urgod lunch med Julia & Emma på pelikan ♥

- Köpt nytt smink för en gångs skull...

- Ätit mina favoritmackor i solen med en bra bok på terassen

- Och nu ligger jag i sängen efter en kväll på konstkursen nere på stan med mamma.


Okej, såhär är det. Jag har glömt att berätta att jag har två veckors praktik framför mig den här månaden. Jag får uppgifter som är helt okej och jag trivs. Ändå gnager det sig en känsla inom mig som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Vill istället glömma den och fortsätta tänka i samma bana som jag alltid gjort. Kanske slutar allting som en löjlig klyscha med ouppfyllda mediadrömmar och istället en framtid hos grabbarna nere vid ån. Åh jag orkar inte tänka på framtiden. Den gör mig rädd. Den skrämmer mig till och med. Fast jag har egentligen inte har några speciella drömmar jag måste uppnå. Vill bara skriva lite. Förut visste jag exakt vad jag ville. För jag har mina egna ideologier och vet verkligen när jag trivs och när någonting känns bra. Men det här känns inte bra någonstans. Men jag antar att det här är en del av planen att bli vuxen. Planen att bli självständig kanske


Kommentarer
Postat av: josephine

tack så hemskt mycket.



jag vill också bara säga att ja, det är en del av planen i att bli vuxen. man blir avundsjuk när andra vet så jävla väl vad de ska göra. och jag känner igen mig så mycket av det du beskriver. kände det också under gymnasiet, och många gånger känns det fortfarande så för mig som är 22. det är inte lätt att veta. och så stressar man upp dig. men du ska verkligen inte behöva veta, du är så ung! försök att ta det lugnt och bara ha roligt. det är verkligen inte bråttom! kram.

2012-03-14 @ 22:49:22
URL: http://josephineilola.blogg.se/
Postat av: Emelii

vad snygga dina mackor va!

2012-03-15 @ 11:40:56
URL: http://guldklimp.blogg.se.
Postat av: Anonym

Åh det där ser riktigt gott ut! Är det bara mosad avokado eller är det någon slags röra?

2012-03-18 @ 14:49:49
URL: http://emmaljungl.blogg.se/
Postat av: Lisa

så himla tråkigt att jag inte tycker om avokado, för dina mackor och alla avocado röror ser juuue så jäääääklans goda ut + att det är riktigt nyttigt. du får lära mej ätare!! hehe :*

2012-03-20 @ 21:55:37
URL: http://lisamodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0