Laxwrap

Igår efter min praktik så knallade jag hem med solen i ryggen och med en matkasse i ena handen. Till middag blev det laxwrap med hemmagjort tortillabröd. 
För att göra brödet så tog jag 8 dl rågsikt (vetemjöl går också bra) 1½ tsk bakpulver och ½ tsk salt i en bunke. Blanda ner ½ dl rapsolja och 3 dl vatten. Rör ihop till en smidig deg. Täck över bunken och låt stå svalt 30 minuter.
Dela degen i 4 bitar. Kavla varje bit i lite mjöl tills den är ca 2 mm tjock. Grädda i torr stekpanna på medelhög värme ett par minuter på varje sida. Lägg bröden under bakduk så att de håller värmen.
Sedan fyller du brödet med innehållet. I det här fallet lax, tomat, gurka, rödlök, purjolök, ruccola, paprika och en klick färskost/creme fraiche. 
Kan verkligen rekommendera det här! SÅ GOTT!

Kommentarer
Postat av: klara

fan va lack jag blir. vill också ha. din jävel

2013-03-13 @ 12:50:24
Postat av: Oxfilen

fantastiskt!!! duktiga du

2013-03-15 @ 12:48:37
Postat av: Mathilda

Fin blogg!! :D Kolla gärna min! :)

2013-03-15 @ 15:38:32
URL: http://kabooom.webblogg.se
Postat av: din mamma

Vi som blev bjudna på denna middag kan konstatera att det var något alldeles extra!!! Vi önskar en repris!

2013-03-15 @ 19:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0