Drömmar som snart blir verklighet.

Jag drömmer om höga bergstoppar, tussiga moln och marknader med tusentals grönsaker och kryddor. Jag drömmer om värme, solbränd hy och klarblått vatten. Kanske börjar jag få resfeber? Jag tvingar mig upp på morgnarna fast regnet piskar mot fönsterruntan som gör att jag kurar ihop mig under duntäcket och snoozar tre minuter till. Barnen på jobbet ger mig smeknamn och blir allt duktigare med deras matlagning på mina lektioner. 
 
Jag pressar in vettig kunskap efter varje torsdagsföreläsning på Berghs och vill verkligen få ut något av det jag skriver. Skriver tills jag somnar med datorn på magen. Skriver till jag somnar på bussen hem. Blir aldrig nöjd. Men inser att det fan duger. Jag lär mig ju. 
 
Har satt upp en ljusslinga längs klädstången i mitt rum som ger en slags julkänsla. Ernst pratade igår om julen på radion och sa att vi svenskar är alldeles för tidiga med pyntningen. Kanske är det lika bra eftersom jag inte kommer få någon jul i år. Istället kommer julkulorna bytas ut mot kokosnötter, julgranen mot vajande palmer och julskinkan mot wook. Det gör mig ingenting. Så länge jag får se det som endast nu består av drömmar så kommer jag ha den bästa julen någonsin. 

Kommentarer
Postat av: josephine

åh, fint det låter. ska du på en långresa?

2013-11-06 @ 15:28:12
URL: http://josephineilola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0