Så fina dagar.

Vi är nu inne i sista tiden på mars månad och jag förstår verkligen inte vart tiden har tagit vägen. Även fast det knappt är någon vår i luften så försöker man ändå hålla humöret uppe. Det är ju faktiskt små saker som förgyller dagar då allt känns mörkt. Tillexempel en helg så gjorde jag och Julia världens godaste pizza och jag var även med i tidningen tillsammans med två klasskompisar där vi visade upp våra kokböcker som äntligen är klara. 
Varje morgon går jag upp tidigt för att traska iväg till praktiken som jag har på kommunen. En kväll gick jag hem i något som liknade ett snötäckt vinterland och det kändes nästan som att det var julafton.  

En helg blev det jobb på kryddis och tacos på kvällen med världens bästa vänner. Jag och Emma bokade en efterlängtad resa som kommer bli så bäst. Om mindre än två månader åker vi till Cypern och jag längtar så himla mycket. Föreställer mig vita stränder, klarblått vatten, frukostbuffé, Emma och jag skrattandes vid en uteservering med god mat och goda drinkar. Alltså ÅH. Ta mig dit nu. 
Hade en fantastiskt fin stund med världens bästa Lisa också. Hon är så fin och så bra. Sen håller vi även på med en kampanj på min praktik. ''mitt norrtälje'' där mina bilder pryder omslaget och som också publicerades på Sveriges radio och ledinge skylten. (Så håll era ögon öppna om ni åker förbi!!) 
Igår åkte jag, Amanda och Matilda runt till olika ställen i kommunen och fotade. Vi hittade inget bra lunchställe så vi gick in på ica och köpte frallor och en burk keso. Vi åt och försökte inte att smula ner i bilen allt för mycket medans solen sken in genom bilrutan. På kvällen mötte jag upp mamma och Camilla för middag och sedan såg vi en föreläsning som hette '' likgiltighet till inre driv'' Det gav mig mycket inspiraition och en liten spark i rumpan på något vis.
Idag startade jag morgonen med ett varmt bad och en bra bok. Åkte in till Stockholm där jag och Emma åt världens godaste sushi/thai buffé och shoppade lite. 
Skyndade mig hem för att omfamna den här saknade människan. Maja är äntligen hemma från Afrika i några dagar och hon överraskade oss alla (förutom mig och Malin som redan visste att hon skulle komma) Åh ren lycka. Love you. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0