Äppelkaka, höst & pesto.

Det doftar ständigt kanel hemma hos mig. Anledningen är att jag och mamma bakar äppelkaka. Det hör liksom till hösten på något vis. Mysa ner sig i soffan med en kopp te och en bit äppelkaka. Så himla gotti.

Tre stycken nyplockade äpplen direkt från trädgården och vaniljvisp.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt och häll ner i en form och placera ut äppelbitarna.
Tjuvsmaka lite...
Strö över kanel, pärlsocker och lite skivat smör. Sedan skjuts in i ugnen! Hela receptet på den här urgoda äppelkakan finns här.
Idag testade jag & mamma också på att göra hemmagjord pesto. Blev hur gott som helst!!! Mixa basilikablad, valnötter, olivolja, pecorinoost, en vitlöksklyfta plus lite parmesan. 
Receptet på knäckebrödet finns här. 

Kommentarer
Postat av: klara

trodde vi hade kommit överens om att du inte skulle lägga upp sådana där bilder på massa gott... :$

Svar: hihi kom hit så får du smaka :*
Johanna Norlin

2012-09-18 @ 20:02:20
Postat av: Linnéa

Åh jag måste verkligen testa att göra pesto någon gång. Jag är pesto-freak!

2012-12-01 @ 18:09:58
URL: http://sockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0