Destination Grekland-Korfu.

Idag pirrar det lite sådär extra i min mage. Idag åker jag och Julia till Grekland. En lång veckas sol, bad, äventyr, skratt och god mat väntas. Obeskrivligt. Så sjukt skönt det ska bli. Kommer njuta precis varje sekund.

Sommarfrukost.

Amerikanska pannkakor med smultron, blåbär, sirap och vaniljte.
Nybakta solrosbullar. Receptet hittar ni här!
Knäckebröd med äggomelett, jordgubbar och fruktté.
Räkmackor med muslibröd, majonnäs, räkor, sallad, tomat, dill, avokado ägg och citron.
Pannkisar igen.
Omelett/äggröra med rödlök, peppar, tomat, champinjoner och bacon. (Riktigt god!!!)

En liten ''sneak-peak'' på mitt påbörjade projektarbete som jag har sysselsatt mig med i några veckor. Ska göra en frukostbok tror jag. Eller mer frukost/brunchbok kanske... Får se vad det hela blir helt enkelt.

Florence.

Restart

Ålandsbåten & smultronjakt i spöregn.

Tidigt igårmorse åkte jag & min familj Ålandsbåten tur och retur för god mat och shopping. Jag & mamma delade på en räksmörgås när vi klev på. Det är nästan ett måste när man åker!
Vi åt på á la carte vilket också är ett måste när man åker Eckerö. Svennigt men sant. Åt jättegod majskyckling med rökt ost och tryffelsmaksatt pasta.
Rabarber/Jordgubbs cheesecake till efterrätt.
Pappi.
Sedan var vi hemma igen och klev på bussen och drack lite dooley´s.
När vi var hemma hamnade jag i matkoma och somnade i några timmar. När jag vaknade cyklade jag & L till skogen för att plocka lite smultron! När vi var halvvägs började det spöregna så det var bara att sätta sig i närmaste busskur och vänta på att åskvädret skulle lägga sig.
Tillslut sprack det upp och vi fortsatte letandet!
Tillslut fann vi smultron som tittade fram bakom fuktiga blad.

Doftande uteserveringar, tankar och längtan.

Igårkväll så fanns det så mycket blandande känslor i mitt huvud. Jag kombinerar mina envisa springturer med svett, musik och att tänka framåt. Det är bara att fortsätta i det där rullande hjulet har jag kommit fram till. Jag trivs ju så bra där. Snart kommer ändå en tid då mitt önsketänkande bli verklighet. Om exakt arton dagar sitter jag och min bästa vän på ett flygplan till varmare breddgrader. Att få längta och se fram emot resor är bara så oslagbart. En sån tanke kan verkligen peppa och driva en framåt.
Igår efter ett långt jobbpass så bjöd jag & Ludwig Lisa på en försenad födelsedagsmiddag på Stället.
Två snyggingar. Haha...
Åt den här fantastiskt goda ceasarsalladen innan vi gick och kollade på Spiderman. Filmen var helt klart sevärd!

Ludwig fick lite av en adrenalinkick av actionfilmen och började leka Spiderman på Norrtäljes tomma gator påvägen hem.
sommar.sommar.sommar.

Bli nån ny igen i mina ögon

I början av förra veckan åkte jag in till huvudstaden och införskaffade mig dessa röda godingar. Hur nöjd och glad som helst. Kommer passa perfekt i höst. På kvällen åt jag pad thai i sängen och kollade på tecknad film.

Sen har jag också varit ute och sprungit nästan varje morgon. Så himla underbart! Bild nr två visar en som kanske borde börja träna...

I lördags så bakade jag bröd och tog det lugnt hela eftermiddagen. Senare satt jag ute och drack gott och myste hos Julia innan vi begav oss ut till Rösa där Martin stod för lite festligheter.

Åkte ut till landet nästa dag för att hälsa på en saknad mami & papi. Jag tog fel buss och satt i fyra timmar sammanlagt och var så sur på mig själv. Men med en munter busschaufför som hjälpte mig på rätt buss så löste det sig. ÅH jag är så hopplös ibland.
Jag tog bussen hem tidigt nästa morgon och mötte upp Emma och Julia. Vi spenderade eftermiddagen nere vid bryggan med en envis sol som visade sig då & då och åt jordgubbar.

På kvällen var det julinatta så jag, Jonas, Lisa och Ludwig sällskapade för lite glass tillsammans i kvällssolen. Saltlakritsströssel kan ju vara det absolut godaste i glassväg.
Under hela lördagen jobbade jag och mötte sedan upp Emma för middag nere på Stället. Såhär såg jag ut i min nya tröja!

Vi satt länge och åt och pratade innan vi gick och köpte godis och pratade ännu mer. Love you!

Helgen har jag spenderat ute på landet med sommarmat och sommarfrukost. Jag & mamma gick på loppis under eftermiddagen och jag lyckades fynda en fin kaffekopp och ett randigt frukostfat. Julia har varit med mig här ute och trots det otroligt tråkiga vädret har vi ändå lyckats hitta på saker. Vi plockade kantareller som sedan stektes i smör. Vi badade i ''värmeböljan'' och bakade en himmelsk god smulpaj och kollade på rysare sent in på kvällen.

Såhär snyggt klädd kan man vara på Singö när man inte har någon packning med sig. Annars så ska jag nu vara hemma resten av veckan & jobba. Med en klump i magen och känslor som svämmar över hoppas jag att solen visar sig snart och ger mig lite ny energi.

The sun so hot upon my side

Åh vad jag lever!! Jag har haft de bästa dagarna. Bilder från olika tillfällen fick det bli nu också. Mitt minneskort är nämligen trasigt vilket betyder att kameran inte har hängt med de senaste dagarna. Men lever det gör jag. Jag har verkligen den bästa sommaren man kan tänka sig. Jag hinner liksom inte stanna upp. Dagarna bara passerar och det går så otroligt fort. Det är nästan overkligt hur skönt allt är. Inga som helst problem någonstans. Och nu sitter jag på verandan med en bränd nästipp och dricker smoothie. Åh sommar, jag gillar dig.