Allt.

Vi vandrar på mörka gator med höga förväntningar kring vad som kommer ske. Jag och några vänner trängs hela natten i en för liten säng. Yra och trötta efter alkohol och dans. Jag somnar in till musiken och tryggheten. Tre månader som nybliven student. Tiden passerar och man längtar i veckorna tills det ska bli helg. Då kroppen fylls av impulsivitet och skratt. Då allt det sjuka händer. Man smsar, pratar och skriver om allt dagen efter. Nya kompisar och ny energi. Bara sådär. Och jag vet att jag mår bra nu. När allt som kan liknas med ilska och sorg som varit under hösten äntligen lyckas glida ur kroppen finns det bara lust och glädje kvar. Ändå är det förflutna mycket svårare att springa ifrån än vad jag någonsin hade kunnat tro. Men att kombinera jobbiga långa arbetsdagar med att åka ut till landet, ha sovmorgon, åka till Åland bara sådär och springa barfota på fuktigt gräs och ta ett kvällsdopp gör ändå så mycket. Eller att sitta i en etta där ölburkar och disk fyller rummet och vi äter skagenröra på några plastpåsar så skrattar vi bara åt situationen. För vi lever. Det är sommar. Jag är nitton år och har hela världens framför mina fötter.
 
Klart slut. 

Kommentarer
Postat av: Maja

Underbart!

2013-08-21 @ 10:31:36
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: esma

<3<3<3. Vi hade det helt underbart!!

2013-08-24 @ 21:00:30
URL: http://esmasternersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0